onsdag den 4. april 2012

Mazarinkage med fondant

Denne kage lavede jeg sammen med min mor den 26. januar 2012, og den er dermed min nummer 3 fondant-betrukket kage.
Jeg vil nu udfylde resten af dette indlæg i forhold til, hvordan jeg bruger min kage-dagbog:

Anledning: Øve os i at betrække en kage med fondant

Kage: Mazarinkage

Opsmøring: Wiltons chokolade decorator buttercream

Pynt: Der er udstukket rosenblade i lys-lilla fondant. De tre roser er lavet ud af resterne fra marmoreringen. Som border har vi snoret sort og lys-lilla fondant.

Form: Rund str. 23 cm

Antal personer: Ca. 12

Læring: Når man marmorerer fondant, skal man max bruge 1/3 af den mørke fondant i forhold til den lyse fondant. Oftest er bagsiden af marmoreringen faktisk den pæneste side. Pas på ikke at blande farverne alt for meget sammen, da det ødelægger marmoreringen. Man bør have en sugargun, når man vil have snoninger som borde, da det er rigtig svært at lave så lange og tynde pølser, som man skal bruge.

Kage nr.: 3

Billede:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar