søndag den 1. april 2012

Cupcakes til sølvbryllup

Min moster og hendes mand holdt den 1. oktober 2011 deres sølvbryllup. I den anledning blev jeg bedt om at lave muffins til kaffen.
Sammen med min mor lavede jeg tre forskellige slags:
- Chokolade / hindbær
- Blåbær
- Vanilje m. chokoladestykker
Det var super hyggeligt at gå rundt og bage dem, og så få pyntet dem fint bagefter.
Dem med chokolade og hindbær fik tyllet en frosting-rose på med 2D tyllen (se billede).


De cupcakes med vanilje m. chokoladestykker blev pyntet med chokoladefrosting, som også blev tyllet i en swirl med 2D tyllen. Disse fik en lille sukker-stjerne på som pynt, som også er lavet af royal icing (se billede).


Dem med blåbær blev pyntet med en hvid frosting. Det blev sprøjtet på med 2D-tyllen i en swirl, og så blev de pyntet med lilla sukkerblomster, som jeg selv havde lavet i forvejen ud af royal icing (flormelis og past. æggehvider).


Nedenfor ses billeder af mine cupcakes. Det er desværre super ringe billedkvalitet - håber I kan bære over med det. Der er desværre ikke nogle billeder af blåbær-cupcakes, da de blev lavet sidst, og pludselig skulle vi altså ud af døren!
Chokolade/hindbær
<><><>
<><>
Vanilje m. chokolade
(Dem med glasur er også vanilje
- nogle bryder sig bare ikke om frosting)



Hvis du skulle få lyst til at lave cupcakes, så kan jeg varmt anbefale, at man køber nogle muffinforme af god kvalitet, og at man bager dem i en muffinplade, så de holder formen.
Til pynt er de bedste tyller 2D og en åben stjernetyl. Dem kan man komme rigtig langt med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar