tirsdag den 1. januar 2013

Året der gik og det nye, der kom

Nu har der igen været noget stilstand på bloggen, og det beklager jeg. Jeg har været i gang med at skrive opgave i en gruppe hele december - og nu er den endelig ved at være færdig :). Det har været super spændende, og vi har haft mange fridage, men alligevel har der intet overskud været hos mig, så jeg har simpelthen ikke fået blogget. Jeg har ellers mange ting at blogge om, som gerne skulle komme i løbet af januar :).
 
Det her indlæg kommer mest til at handle om et tilbageblik på 2012, men så absolut også et blik ind i 2013, som forhåbentlig bliver endnu et godt kageår, men allerførst: Jeg håber, at I alle har haft en rigtig dejlig jul med jeres familier. Jeg havde selv en dejlig jul på Lolland med min og kærestens familie, og så var jeg så heldig, at jeg fik Debbie Browns bog. "Baby Cakes". Den er simpelthen så fin, og jeg glæder mig meget til at lave nogle ting fra den!
Og så håber jeg ikke, at nogen af jer kom til skade i går, da vi gik ind i dette nye år. Selv holdt jeg nytårsaften med min kæreste hos en af hans venner. Vi var så heldige, at festen blev holdt på 16. etage med en 180 graders udsigt over København. Det var simpelthen så fantastisk at stå og se al det fyrværkeri! Men det sjoveste var næsten at se de to søskende, der også var til festen. De kommer begge fra Australien og har aldrig set et dansk nytår. I Australien må man ikke selv købe fyrværkeri - det er kun brandvæsnet, der sender lidt afsted. Så da klokken slog 12, nåede vi kun at sige 'godt nytår', og så stod de to australiere ude på altanen og var dybt fascineret :).
 
Men tilbage til, hvad 2012 har bydt på:
2012 startede med, at jeg sagde mit job op som pædagogmedhjælper i denne skønneste udflytter-børnehave, og det var jeg super ked af, men jeg havde søgt ind på pædagoguddannelse pr. 1. februar, hvor jeg var kommet ind. Jeg har aldrig fortrudt, at jeg startede på uddannelsen, for det er det, jeg vil resten af livet. Jeg har fået nogle rigtig gode veninder der, men fagligheden er desværre ikke høj nok i forhold til, hvad jeg forventede :/. Men lad os håbe på, at 4. og 5. semester bliver de 'magiske semestre', som alle hele tiden siger :).
Hvis vi skal se på året mere kagenmæssigt, så fik jeg i januar lavet min allerførste fondantkage med mousse selv, og jeg må da nok sige, at jeg har rykket mig fra dengang og til nu! Se bare min første moussekage og den eneste jeg har lavet:
 
 
Derudover har jeg været på adskellige kagekurser i 2012:
  • Sprøjteglasur
  • Orkideer og liljer
  • Modellering af mennesker
  • Bryllupskager
Men jeg må  nok være realistisk og indse, at jeg ikke kommer på ligeså mange kurser i 2013, selvom jeg har tre kurser fra Specialkøbmanden, som jeg virkelig gerne vil på!
 
Derudover har jeg i 2012 fået udvidet kageskufferne ekstremt meget, og jeg har simpelthen måtte købe mig nye kasser, så jeg kan opbevare tingene pænt inde i stuen. Det har været i forbindelse med kagekurserne, at jeg har fået købt mig så fattig, men det er simpelthen alle pengene værd!
Og når det er sagt, så springer vi direkte videre til, hvad 2013 bringer. For allerede i morgen kan jeg komme hen til Specialkøbmanden og købe mig endnu mere fattig! For de holder nemlig januarudsalg med 50-90% rabat!! Det må man da ikke gå glip af! Det skal så lige siges, at jeg kan komme i morgen, da jeg er medlem af Kagemagasinets Klub (hvilket jeg kun kan anbefale andre kageentusiaster), så til jer, der ikke er medlem, så starter udsalget på torsdag :).
Og sørme om jeg så ikke lige fik endnu en mail fra Specialkøbmanden: Der er flytteudsalg i Herlevs butik, og der er 20% på ALT!! Og det kunne ikke komme mere belejligt, for her i løbet af januar, skal min svigerinde og jeg holde en Tantedag for vores niece, hvor vi skal lave cupcakes med Hello Kitty, og i midten af januar kommer vores 'pap-niece' (min kærestes søsters mands datter) og skal have sin fødselsdagsgave: en fondantkage med to lag mousse, og hun skal selv lave det hele. Vi glæder os bare så meget alle sammen! :)
 
 I 2013 skulle jeg også meget gerne få ændret de sidste indlæg, da jeg er i gang med at skifte alle billederne ud med billeder, der ikke fylder nær så meget, da jeg var så uheldig at løbe tør for plads. Men det virker simpelthen som et uoverskueligt arbejde!
Et andet projekt på bloggen, som jeg har gang i, er mit 'kageprojekt', som ligger ude til venstre. Her skal jeg have lavet de sidste indlæg klar og lagt det hele op. Alle billeder er taget og lagt ind i indlæg, men jeg har simpelthen ikke fået skrevet dem endnu - men det skal nok komme!
Derudover kommer der et indlæg inden særlig længe om en fondant John Deere traktor, som jeg har lavet lige før juleaften :).
 
Og noget, der ikke har med kager at gøre, men som alligevel skal ske i 2013:
Jeg skal netop til at aflevere min opgave og op til en mundtlig forsvarelse af den her i januar. Og pr. 1. februar skal jeg i praktik i en SFO, der kun ligger 3 km væk fra mig, så nu står den på cykelture hver dag! Det bliver SÅ skønt, når man hver dag i 2½ år har været afhængig af s-tog, metro og busser!
Og tænk så lige - mine forældre kan fejre deres sølvbryllup til sommer, og så har de sørme inviteret os med en tur til Paris for at fejre dem! Spørg mig lige, om jeg glæder mig!!!
Året kommer højst sandsynligt til at slutte af med en flytning, desværre! Vi har dog intet at sige imod det - det var det, vi gik ind til, og vi er endda blevet forlænget med 2 år! Men vi er faldet godt til, og vi har en skøn lejlighed med masser af plads. Så det bliver en lille udfordring at finde et sted, der har så god plads til alle mine kageting ;).
 
 
Så vil jeg slutte indlægget af med de berygtede nytårsforsæt. Jeg har valgt både at skrive, hvad jeg gerne vil blive ved med at gøre, samt hvad jeg gerne vil opnå:
  • Vi var her i lejligheden blevet super gode til at spise en masse grøntsager hver dag, så det skal fortsættes!
  • En veninde og jeg er begyndt at spille squash, og det vil jeg så vidt muligt fortsætte med en gang om ugen, eller minimum 2 gange om måneden!
  • Så vil jeg gerne blive ved med at udvikle mig indenfor kagekunsten og udfordre mig selv hver eneste gang.
  • Komme på minimum 1 kagekursus hos Specialkøbmanden.
Med disse ord vil jeg ønske jer alle rigtig meget held og lykke med at leve op til jeres nytårsforsæt og komme godt i gang med arbejde, studie, mv. igen :).
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar