søndag den 27. januar 2013

Skitse af en kage

Jeg laver altid en skitse af kagen, før jeg begynder at lave noget som helst andet. Normalt ender skitsen ikke med at se ud som selve kagen. Dette skyldes nu primært, at jeg tegner ret dårligt, så mine kager bliver altid noget pænere end skitsen - og heldigvis for det da!!
Ud fra det, jeg så finder på af punkt og betræk osv., prøver jeg så at få mine ideer ned på papir. Det tager gerne nogle forsøg, hvor jeg prøver forskellige opstillinger og farver af, og til sidst prøver jeg at få lavet en okay pæn tegning og farvelagt den i de rigtige farver.
Det hjælper mig meget at tegne mine kageideer end i forhold til resultatet af den endelige kage. Jeg bruger også denne fremgangsmåde, hvis jeg får en masse inspiration, som jeg bare må huske; Jeg har fx fundet verdens flotteste sløjfe og en meget sød bamse. Disse to ting skal sidde på en sekskantet kage, og der skal være noget marmorering. Herefter begynder jeg at prøve at sætte alle disse elementer på kagen.
Nogle gange må man indse, at det bliver for rodet, der er ikke plads, eller det fungerer simpelthen bare ikke sammen. Og så må man starte forfra eller vælge nogle ting fra.

Her kan du se en af mine skitser fra gemmerne: 


Her kan du så se, hvordan denne skitse endte med at se ud som kage.
Jeg håber, at dette også kan være en hjælp for dig :).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar