onsdag den 9. januar 2013

Tantedag med cupcakes

Lea og jeg havde givet vores niece (6 år) en 'Tantedag' i julegave. Hun skulle komme kl. 10, hvorefter vi skulle mikse en cupcake dej sammen og bage nogle lækre cupcakes. Lea havde taget med, så vi kunne lave de skønneste cupcakes (opskriften kommer en anden dag). De smagte simpelthen SÅ godt!

Imens cupcakesne var i ovnen, sad vi og malede i malebøger. Da vi havde spist frokost kl. 11.30, skulle vi ud omkring Grøndal Centeret og stå på skøjter, efter Julies ønske. Det var hendes første skøjtetur, og det gik simpelthen så godt! Hun holdt mig og Lea i hånden, og så skøjtede vi ellers bare derud af og greb Julie, når hun mistede balancen ind imellem. 

Da vi kom hjem, blev det tid til at se lidt film, for alle var ret trætte efter at have stået på skøjter i en time. Så vi så Pingvinerne fra Madagaskar, og da jeg havde set 20 minutter, begyndte jeg at lave frosting og sætte ting frem til at pynte cupcakes med. 
Da frostingen var klar, var Julie ved at være frisk igen, og så gik hun ellers i krig med at pynte! Lea og jeg pyntede et par cupcakes hver, og ellers pyntede Julie de andre. Julie var super sej til at forme Hello Kitty. På billedet her kan I se min Hello Kitty til venstre og Julies i midten.


Desuden pyntede vi 4 cupcakes mere, som ikke er på billedet. De skulle nemlig med Julie og hendes familie hjem, så de kunne nyde dem dagen efter :). Alle cupcakesne på dette billede blev spist, da Julies forældre kom og hentede hende kl 19. 
Det var en meget vellykket dag, og Julie spurgte allerede efter en ny Tantedag - så vi sagde, at når hun nu snart har fødselsdag, så kunne hun ønske sig det i fødselsdagsgave ;). Da vi spurgte hende, hvad den nye Tantedag så skulle indeholde, så sagde hun: "Det ved jeg ikke rigtig, men vi skal i hvertfald lave cupakes igen!". Det var nu anden gang vi har holdt Tantedag, og begge gange har vi lavet cupcakes, så det bliver nok den faste del af traditionen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar