søndag den 20. januar 2013

Kageweekend med Karoline

Så fik Karoline sin fødselsdagsgave udlevet - en kageweekend i København med mig og Lea. Karoline kom i fredags med hele sin store familie på 6 personer plus mine svigerforældre. Så vi startede med aftensmad, og så kørte al den øvrige familie ellers til fodboldstævne, Lolland og Vanløse, og så skulle vi tre piger ellers i gang med at bage, lave mousser og lægge kage sammen.
Karoline var helt vildt god til det, og det gik som smurt! Vi kom i seng ved 23-tiden og lørdag kl. 9 stod vi op, spiste morgenmad og så skulle vi på en shoppetur i Søstrene Grene og Specialkøbmanden, hvor vi guidede Karoline i, hvad hun skulle købe af begynder ting. Så vi var hjemme omkring kl. 13, hvor vi spiste frokost og så skulle vi ellers i gang med det rigtig sjove!
Karoline fik smurt kagen op, lavet den flotteste marmorering, jeg har sidst indtil videre (!!), og så fik hun også betrukket kagen, som kom tilbage i køleskabet. Karoline havde forberedt sig rigtig fint på, hvordan hendes kage skulle se ud: roser, der skulle stilles i et hjerte, og så skulle der være en bamse i midten. Og det skal jeg love for, at hun fik lavet.
Resten af lørdagen fik for Karolines vedkommende med at lave roser og rosenblade, som bare blev så flotte! Og det skal siges, at det er de første roser, hun har lavet. Lea begyndte at lave alverdens slags blomster, og jeg sad og var fuldstændig død i mine hænder - jeg havde den vildeste idé om, hvad der skulle på kagen, men mine hænder gad slet ikke at lave noget af det :( !. Så jeg sad bare og kiggede på Karoline og Lea, betrak min firkantede dummi og cakeboard.
Om aftenen kom min svigerinde og nevø tilbage efter et besøg hos en veninde, og Lasse og Jeppe kom op efter at have organiseret vores kælderrum. Men vi piger blev siddende ved kage-nørde-bordet indtil kl. 23.30, hvorefter vi blev enige om, at vi jo også bare kunne stå tidligt op søndag ;). Vi var så optaget af at lave pynt, så da vi gik i gang lørdag eftermiddag, sagde Lea på et tidspunkt: "Hold da op, hvor er vi stille og koncentreret!". Vi fandt ud af, at INGEN af os havde sagt noget som helst til hinanden (eller os selv for den sags skyld ;) ) i 1-1½ time!!!
Søndag stod vi op kl. 8, og så skulle Karoline ellers i gang med at forme sin bamse, og jeg gik videre med den killing, jeg endelig begyndte på lørdag aften. Lea var mere eller mindre blevet færdig med valgte at lave en lille sø med en åkande på midten alligevel.
Vi kæmpede for at blive færdig til kl. 13.30, hvor Karolines familie kom og skulle hente hende, men de kom først kl. 14.30, så vi fik lige slappet af i en halv times tid - det var rart, for vi var ved at være småtrætte af al den koncentration!
Og med god grund var Karolines familie MEGET imponeret over hendes kage, som du kan se her:

Inden Karolines families kom, havde vi sat alle tre kager på et bord, lige når man kom ind i stuen, og de blev alle beundret meget:


Leas kage - tema: flower power

Min kage - tema: Kattekilling med garnnøgle
Der kommer muligvis et andet indlæg om min kattekilling, som er lavet efter opskriften på kattekillinger i Debbie Browns bog: Baby Cakes. Det var ikke svært, men heller ikke helt nemt, og det tog noget tid. Men som sagt kommer det måske i et andet indlæg, for nu vil jeg slutte og flade ud i sofaen og lige køre mit oplæg igennem en sidste gang - jeg skal nemlig til eksamen i morgen ;).

Jeg håber, at I alle har haft en rigtig dejlig weekend - og hvor er I heldige, der har været til Cakeshow i Roskilde. Jeg er meget misundelig, men jeg ville virkelig ikke have undværet denne weekend, der bare har været så hyggelig og nørdet. Så tusind tak til Lea og Karoline, som bare har givet mig en fantastisk weekend, som jeg aldrig vil glemme! :)

2 kommentarer:

  1. Selv tak! Det har været den hyggeligste, sjoveste, mest nørdede fantastiske weekend. :) Jeg har fået helt mod på det der kage-halløj igen! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har virkelig været god!!
      Hvor lyder det godt - du havde godt nok også taget en stor portion tålmodighed med, synes jeg! :).

      Slet