fredag den 29. juni 2012

How to - blomsterveiner

Som jeg tidligere lovede, kommer der her en how to, på den blomsterveiner, som jeg fik i fødselsdags-gave.

 

Her er selve blomster-veineren. Den kan evt. duppes med lidt maizena, så man undgår, at blomsterne sidder fast i den.


 

Man starter med at udstikke en blomst. Denne udstikker er købt hos Specialkøbmanden, hvor den var den største i en pose med 4 i. Den, synes jeg, passer perfekt i veineren.
Fondanten må meget gerne være forholdsvis tryk, da det giver en mere stabil blomst.

 
Man lægger blomsten i den del af veineren, der har en fordybning. Sørg for, at blomsterbladene ligger rigtigt i forhold til veinerens blade. Ellers bliver det en skæv blomst.


Så sættes den anden del af veineren ovenpå. Inden "låget" trykkes ned, skal man sikre sig, at veiner bladene er lige udenfor hinanden, så man igen ikke får en skæv blomst - de er altså ikke ligeså pæne! Herefter gives veineren en ordentligt tryk med håndfladen - men når hånden er løftet, skal der ikke trykkes på veineren igen, da mønsteret i veineren meget sandsynligt ikke rammer præcis det samme sted igen, og så får man en lidt sjov blomst.

 

Låget løftes af, og der er den smukke blomst!
Når blomsten skal ud, trækker man ligesom veiner-bladene nedad, indtil de slipper blomsterbladene. Hold evt. veineren på hovedet, imens dette gøres, så hjælper tyngdekraften.
Det er her, det kan have betydning, om man har duppet sin veiner med maizena eller ej.

 

Her er den færdige blomst kommet ud af veineren. Og yndig ser den da ud!
Det er min absolutte yndlings blomst!

 

Her har jeg eksperimenteret med at duste blomsten, da den var tørret (de tørrer rigtig hurtigt). Jeg har først dustet med en lyserød dust, og bagefter har jeg malet hen over med en pearl dust. Jeg synes, at det er blevet et ret fint resultat :).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar