søndag den 5. maj 2013

Frejas konfirmation #2


Her er den anden kage fra Frejas konfirmation. Begge kager stod i et køleskab, hvor man også hentede drikkevarer, og Freja kom flere gange hen og stod og kiggede på sine kager. Hun spurgte meget hurtigt, om hun lige måtte se dem, og denne kage var vist hendes absolut favorit - hendes øjne strålede!
 
 
Lidt fakta i forhold til min kage-dagbog:
 
Anledning: Frejas konfirmation
 
Kagebunde: 1 x vanilje-sukkerbrødsbunde, 1 x red velvet, 1 x mandel-sukkerbrødsbund
 
Fyld: 1 x blåbærmousse med friske blåbær og hakket hvid chokolade, 1 x jordbærmousse med friske jordbær og hakket lys chokolade
 
Opsmøring: Wiltons decorator icing fra spand
 
Pynt: Sukkerbillede fra Kagedeco.dk i rigtig fin kvalitet og super nem at overføre (!!), sløjfe, hvidt kantbånd, blomster og bogstaver
 
Form: Rund 30 cm
 
Antal personer: 30 personer
 
Læring: Det er bare med at kaste sig ud i de der sukkerbilleder, som er noget dyrere, end jeg havde regnet med i første omgang, inden man har fået fragt oveni! Kagedeco.dk, hvor jeg bestilte fra, var hurtige til at bringe et rigtig fint og beskyttet billede. Der var en rigtig instruktion med til, hvordan man skulle behandle sit sukkerbillede og "montere" det på kagen. Det var virkelig overraskende let at arbejde med - jeg er bestemt ikke skræmt!
Da jeg var i tvivl om, hvorvidt der var plads i køleskabet til mine cakedrums, ventede jeg med at placere kagerne på dem, til jeg kom ud til konfirmationen. Det betød, at jeg ikke fik dækket kanten af kagerne super godt, men det var min eneste løsning, da jeg ikke havde særlig meget tid, når vi først var til konfirmationen. Men det gik alt sammen, og konfirmanden var som sagt utrolig glad for sine kager, og alle gæster var dybt imponeret - de så lidt sjove ud i ansigtet, når de spurgte, om jeg var konditor, hvortil jeg svarede: "Nej slet ikke - jeg er ved at uddanne mig til pædagog!". De mente nu nok, at jeg burde skifte fag ;)
 
Kage nr.: 24
 
Billeder:
 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar