onsdag den 1. maj 2013

Frejas konfirmation #1

Så blev Freja konfirmeret i fredags. Da de selv ville lave al maden til konfirmationen, blev jeg spurgt, om jeg ville lave kage til 50 personer. Vi mødtes og snakkede om indhold og pynt, og her er resultatet af den ene kage - nemlig salmebogen:




Her kommer lidt fakta i forhold til min kage-dagbog:
 
Anledning: Frejas konfirmation
 
Kagebunde: 1 x vanilje-sukkerbrødsbunde, 1 x red velvet, 1 x mandel-sukkerbrødsbund
 
Fyld: 1 x blåbærmousse med friske blåbær og hakket hvid chokolade, 1 x jordbærmousse med friske jorbær og hakket lys chokolade
 
Opsmøring: Wiltons decorator icing fra spand
 
Pynt: Hvid vanilje Satin Ice fondant, dustet med guld på siderne, bogstaver ligeledes dustet med guld.
 
Form: Rektangel 20 x 25 cm
 
Antal personer: 25 personer
 
Læring: Satin Ice fondant kunne måske med fordel blandes med Wiltons, da Wiltons er lidt tør, og Satin Ice er lidt for klistret? Derudover lærte jeg bare at lave en bog. Det var ikke super svært, men man skulle alligevel lige have tungen lige i munden.
Jeg læste på en engelsk side, da jeg googlede at lave en bog-kage, at det var smart at komme et ton tylose-pulver i fondanten, så hjørner kunne holde sig oppe. Jeg syntes, at det lød genialt, og jeg har ALDRIG i mit liv brugt så meget tylose-pulver, men det virkede rigtig godt. Hjørnerne skulle lige have en støtte i form af en rugbrøds-bageform, så de kunne blive lidt mere lige.
Desværre lavede jeg linjen ned på forsiden af bogen lidt for langt inde og lidt for skævt - ØV!
Til gengæld til transporten af kagen fra København til Lolland rigtig fint - begge kager kom ned helt uden skader, og konfirmanden var meget glad!
 
Kage nr.: 23
 
Billeder:
 


 

1 kommentar:

  1. Birgitte Adreasen1. maj 2013 kl. 13.02

    Hej Charlotte. Hvor er den smuk og samtidig meget enkel og anderledes. Utroligt, hvad du kan skabe!
    Kh Birgitte

    SvarSlet