søndag den 15. juli 2012

Rice Krispies figurer

Jeg har fundet en opskrift på, hvordan man laver figurer med Rice Krispies.
Man kan bruge det, når man skal lave større pyntefigurer - man bruger det for at undgå for meget vægt på kagen, og fordi det ikke er ligeså dyrt som fondant.
Når man har formet sin figur, smører man den op og betrækker med fondant, som var det en almindelig kage.

Jeg har endnu ikke selv nået at prøve det, men det skal jeg helt sikkert en dag! Da jeg google "Rice krispies fondant", kunne jeg se, hvad folk har lavet med det. Der dukkede blandt andet følgende pynte-genstande op:
  • Klodser til baby-kager
  • En baby
  • En slange
  • Bryster til en brystkage
  • Symaskine
  • Skater-rampe
  • Bolde
  • Elefant
  • Træer
  • Biler
Håber, at det var en inspiration til, hvad man kan bruge Rice Krispies blandingen til. Men nu til selve opskriften, som er fundet på Kagekrummers blog.


Opskriften
50     g     usaltet smør
200   g     hvide marshmalloww
160   g     Rice Krispies



Fremgangsmåde:

Smørret smeltes på en stor pande ved middel temperatur. Når smørret er smeltet, kommes marshmallows på panden, og der røres konstant, til det er en jævn, flydende masse. Så tilsættes Rice Krispies og vendes grundigt ind i massen.
Herefter skal det hvile et øjeblik, og så kan man ellers forme sin figur.

God fornøjelse :).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar