mandag den 25. marts 2013

Påske 2013

Neeej, hvor er det dejligt at have påske!!! Jeg er taget til Lolland hos mine forældre sammen med min kat og ladet kæresten blive derhjemme i lejligheden. Så nu står den på afslapning, familiehygge og fødselsdage :).
Vi startede med en fødselsdag i lørdags for min kusines to børn, der har fødselsdag med en måneds mellemrum. Jeg var så heldig at blive spurgt, om jeg ville lave deres kage - og selvfølgelig ville jeg det! Den blev ret fin med traktor og Hello Kitty (der kommer mere om den senere i påsken). 
 
Min kære mor fik lavet en hentydning til, at når nu de andre var på arbejde om formiddagen og eftermiddagen, og jeg ikke lavede noget, så skulle jeg være mere end velkommen til at fylde deres frysere med hjemmebag! Og som sagt så gjort!
I dag har jeg lavet følgende:
- Müsliboller
- Spinat/gulerodsboller
- Knækbrød
- Pitabrød til aftensmaden
- Medaljer (!!)
 
Medaljerne er selvfølgelig ikke til fryseren men direkte til maven i dag og i morgen. Jeg sad og så Det søde liv med mine forældre i går, hvor Mette Blomsterberg lavede medaljer, og så fik jeg lyst til at prøve det - specielt for at overraske min far, som er en rigtig flødeskumskage-elsker!
Det drillede noget, men resultatet blev rigtig fint, og nu håber jeg bare, at det smager ligeså godt, som det ser ud.
Her kommer lige et billede af de 10 lækre medaljer:
 
 
 
 
Resten af min påske kommer til at foregå med Late Night, fødselsdagskager, bage boller, gøre rent, handle ind til fødselsdag og begynde at planlægge en konfirmationskage, så der bliver nok at se til - men på den hyggelige og dejlige måde :).
 
Og desuden kommer der senere på ugen en GIVE AWAY !! Juhuuu, for nu har jeg allerede haft min blog i et år og hurtigt fået 46 faste læsere - og jeg er super glad for hver og én!
Så følg med på bloggen og se fine kager og deltag i min fødselsdags-give-away :)
 
God påske!
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar