mandag den 26. november 2012

Mangel på lagerplads

Hej faste læsere og jer, som kigger forbi :)

Håber I har haft en dejlig weekend. Min er gået med at holde julefrokost, aflevere kage til Nikolaj og så har jeg slappet lidt af, imens jeg har skrevet lidt opgave. Desuden så jeg i lørdags alle afsnit fra Pyrus - Alletiders Nisse! Den er så god, og jeg er ved at være i julestemning, for lejligheden er pyntet op, da jeg holdt julefrokost i fredags, og adventskransen er også lavet.

Det var lige et lille indblik i min weekend. Desværre fandt jeg ud af i går, da jeg ville lave et blogindlæg, at jeg var løbet tør for lagerplads - tænk, jeg anede ikke engang, at der var en grænse! Så hvis jeg ville have mere plads, måtte jeg betale mig ud af det. Og selvom det ikke er mere end 15-20 kroner om måneden, så synes jeg, at det er irriterende, når det egentlig bare er ment som et hyggerum.
Ved at læse andres blog, fandt jeg ud af, at andre også er ramt på det problem, og der var kun tre ting at gøre:
1) Købe sig til mere plads
2) Slette gamle indlæg med billeder
3) Komprimere alle billeder og lægge dem ind igen.

Se, jeg vil jo gerne bevare alle blogindlæg og billeder, da jeg selv bruger det til at se tilbage, men det er jo et KÆMPE arbejde at komprimere alle mine billeder og lægge dem ind igen. Stort set alle mine billeder er taget med Lasses spejlrefleks og fylder op til 8,5 MB pr. stk., så ved at komprimere dem til 89 KB var der meget at hente. Jeg har derfor valgt at komprimere dem alle - det tog ikke så lang tid som frygtet. Derudover har jeg nået at bytte billederne ud i ca. 13 indlæg, og det kan jeg så se, at man får mails om. Jeg beklager de gener det må have, mens det står på, men jeg kan simpelthen ikke ændre alle indlæg på en dag - jeg har omkring 80, og der ligger kun flere og flere billeder i hvert indlæg, efterhånden som jeg er begyndt at lave flere detaljer.
Jeg håber, at I alle har forståelse for det. Jeg prøver at få ordnet så mange indlæg som muligt på en dag, men tid - ved i nok alle sammen - er ikke det, man har mest af altid.

Jeg håber, at I alle får en dejlig uge. Herfra kommer forhåbentlig et indlæg om en skøn gulerodskage, som jeg skal bage senere og have med på et besøg på onsdag i den børnehave, jeg arbejdede i for et år siden. Min gruppe er nemlig så heldige, at vi må komme og lave aktiviteter med børnene og observerer dem til vores opgave!

Men som sagt: God uge og undskyld eventuelle gener med mange mails! Og kan altså kun anbefale ALLE til at komprimere deres billeder fra nu af, hvis de ikke vil møde samme problem som mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar