søndag den 12. august 2012

Pladsmangel...!

Som I andre kage-entusiaster nok ved, så fylder kageudstyret en hel del. Jeg bor heldigvis i en lidt stor 2-værelses lejlighed på 70 kvadratmeter, så der er heldigvis plads nok. Indtil i går boede al mit kagegrej oven på vores køleskab og højskab i køkkenet, foruden alle bageformene, der fylder i en stor skuffe i køkkenet.
Men min søde kæreste sagde pludselig en dag, at han havde tænkt lidt på, at han gerne ville fjerne sit anlæg fra en reol i stuen, da vi alligevel ikke bruger anlægget, og så kunne jeg få alt mit kageudstyr derind i stedet. I starten sagde jeg, at det var lige meget - jeg havde intet problem med at have det i køkkenet. Men så begyndte det at knibe lidt med pladsen oven på skabet og køleskabet, da det også er der, vi har vores morgenmadsprodukter; og da vi er studerende, køber man sådan noget på tilbud, så vi har meget af det :D.

Fra tirsdag til fredag boede jeg hos en god veninde, som jeg skulle have været på ferie med, men da afbudsrejser ikke var særligt billige i år, tog vi ikke afsted og boede derfor i hendes lejlighed i stedet. Det var super hyggeligt! Da hun næsten lige har fået lejligheden, manglede der nogle ting, så vi tog et smut i Ikea i Gentofte. Da vi gik rundt derinde og nåede til opbevaringskasser, kom jeg i tanke om min kærestes idé. Jeg brændte mig øjeblikkeligt varm på idéen og begyndte at kigge efter flotte kasser. Jeg måtte lige ringe til min kæreste nogle gange og spørge om målene på reolen og lige høre, hvad han egentlig syntes om min idé. Heldigvis var han helt med på den, og jeg fandt de skønneste kasser!


Da jeg kom hjem fra min veninde i fredags, skyndte jeg mig at samle kasserne sammen med min kæreste, og i går fik jeg fyldt al udstyret over i kasserne og fik lavet noget logistik i det - det var der nu også før, men der var ikke plads nok i kasserne mere! Og tænk sig: der er stadig en masse plads i de nye kasser til mere!!

Nu skal det lige nævnes, at der på reolen er tre hylder: den nederste har vi værktøj og noget garn på. Den midterste er fyldt med gavepapir, klippe-klister, gavebånd, tuscher osv., og den øverste har nu alt mit kageudstyr.
For at der ligesom kom lidt styr på den midterste hylde, valgte jeg at købe to kasser, der matchede dem, som jeg havde købt til kagegrej. I de to kasser skulle der være de ting, som lå løst på hylden. Da jeg så får sat dem ind på reolen, ser det egentlig bare dumt ud - de nye kasser ser fantastiske ud i forhold til kasserne med kagegrejet. Men de gamle kasser, der står ved siden af, ødelægger det virkelig! Så nu har jeg besluttet, at jeg skal ud og have tre kasser mere til den hylde, så det kan se rigtig pænt ud - man kan ligeså godt gøre det ordentligt første gang! :)

Jeg giver jer lige lidt billede-spam, så I selv kan bedømme det:


Sådan så det ud i køkkenet før (jeg har fjernet noget af al morgenmaden, så man kunne se kasserne med kageudstyret - ellers kunne man kun se Kellogs' pakker :D ).



Her er lige et billede fra køkkenet før, hvor man rigtig kan se "bjerget" af kasser oven på køleskabet.



Her kan man så se de nye kasser på reolen i stuen. Læg mærke til den midterste hylde - ligner det ikke noget, der er løgn?! Jeg glæder mig virkelig til at få fat i de sidste tre kasser. Der kommer til at være to hvide mere og en blå.



Og så vil jeg da også gerne lige benytte lejligheden til at vise de tre billeder frem, der hænger over reolen. Dem har jeg nemlig selv lavet hos min veninde i torsdags. Jeg blev rigtig glad for resultatet, og de kom meget hurtigt op og hænge.



Og når jeg nu er i gang med at fortælle om ting, jeg selv har lavet, så kan jeg da også lige vise et par store billeder af den elefant, der står oven på kasserne.


Jeg har fået elefanten af min kærestes søster (som i øvrigt har bloggen Storbyfarmen), som fik den i bryllupsgave. Man skulle selv male den, og det gad hende og hendes mand ikke. Efterfølgende har jeg også efter ønske malet en til min mor, som hun er meget glad for :).


Og her til allersidst vil jeg da lige gøre opmærksom på, at der hele næste uge (uge 33) er udstikkere på tilbud i Netto. En pakke med 3-4 store koster 49,- og en pakke med 6-8 små koster 39,-. De ser ret fine ud, og jeg skal da indrømme, at jeg skal være den første til at komme ned og kigge på dem i morgen. Jeg glæder mig til at vise jer, hvad jeg får købt :).

Jeg håber, at alle har haft en skøn weekend :). Nu skal jeg til at nyde mine sidste tre feriedage, inden jeg skal starte op på studiet igen på torsdag. Det bliver nu dejligt at få lært noget mere om det, man brænder for at lave resten af livet og til at se sine studievenner igen :).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar