mandag den 6. august 2012

Ny sugar gun

I går brugte jeg meget tid på at sidde og lege med fondant, så jeg kunne prøve alle mine nye ting. Stort set alt fungerer rigtig godt - bogstaverne skal jeg vist lige øve mig lidt mere med og huske maizena på udstikkerne, lade fondanten tørre, inden jeg stikker ud, og så lade fondanten sidde lidt i udstikkeren, inden jeg prøver at pille det ud.

Min søde mor fylder 50 år her til september, og der skal jeg hjælpe hende med at pynte en kage. Og i den anledning sad jeg også og øvede mig lidt i går. Jeg tror umiddelbart, at mit design kommer til at kunne fungere, men jeg er lige nødt til at prøve det igennem igen.
Men op ad siderne skal der være nogle tynde pølser, og der havde jeg tænkt, at jeg ville bruge min sugar gun. Så jeg fandt den frem og fyldte fondant i. Jeg har lagt mærke til, at jeg skal bruge ualmindeligt mange kræfter for at få fondanten ud, og det går meget langsomt. Jeg tænkte, at det simpelthen ikke kunne være rigtigt, at den skulle være så åndssvag at bruge - for det gik jo hurtigere at trille det i hånden!
Jeg fandt derfor nogle videoer på Youtube, hvor jeg kunne se, at andres sugar gun virkede markant anderledes - de behøvede kun at trykke 5-6 gange for at få 20 cm fondant ud, hvor jeg minimum skulle have brugt 50 tryk af alle kræfter. Jeg prøvede at finde ud af mere på Google - måske var der en bestemt måde at gøre det på. Men nej nej, alle andres virkede perfekt.
Min kærestes bror var her i bil, så jeg fik lige lov til at låne bilen og køre ned i Specialkøbmanden og høre, om jeg var helt galt på den eller hvad. Jeg blev mødt af en meget sød og imødekom-mende ekspedient, som afprøvede min sugar gun, som der stadig havde fondant i. Hun sagde, at den var meget hård, og at stemplet ligesom kun gik halvt ned. Men hun sagde dog også, at man skulle arbejde for at få fondanten ud. Hun gik ud bagved og afprøvede en af deres egne sugar guns, og hun kom kort efter tilbage og sagde, at deres stempler gik helt i bund og slet ikke var så svære at få fondanten ud af som min. Og uden at tøve gik hun ned og fandt mig en ny, som jeg kunne tage med hjem. Jeg var meget taknemmelig og skyndte mig hjem og afprøve den.
Og tænk: Den virker helt perfekt! Nu skal jeg ikke længere bruge alle kræfter og trykker 50 gange for at få 20 cm pølse, men kun 5-6 gange. Det er da fantastisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar